V laviciach teda aj dnes sedeli študenti, ktorí dúfali, že budú mať voľno. Nakoniec nás prekvapili. Jasné, že som sa nádejal, chcel som voľno. Aj učitelia, ktorí dnes pred katedrou skúšali a vysvetľovali, štrajkujúcich kolegov podporili. Dnešný deň najväčšieho štrajku učiteľov v celej histórii svojim ohodnotením takmer na okraji spoločnosti nachádzajú pozitívne myšlienky naozaj ťažko. Deň pozitívneho myslenia vymyslel v r. 2003 americký podnikateľ, ktorý chcel upozorniť na jeho výhody v obchode aj v živote. Pozitívne nastavenie nás predurčuje na úspech. Negatívne nastavenie nás predurčuje na zlyhávanie. Rady obklopiť sa pozitívnou zelenou farbou, či jesť horkú čokoládu sa však ľuďom, ktorí majú v dnešnej dobe neustáleho uťahovania opaskov problém prežiť počúvajú ťažko. Nevieme ako máme pozitívne myslieť v takejto situácii, pretože učitelia skutočne sú podhodnotení, presne tak je to aj zo školstva, pracoval by niekde inde. Je ťažko pozitívne myslieť za takejto situácie, keď nevieme čo nás čaká zajtra. Podľa sociologičky je práve dnešný štrajk učiteľov príkladom pozitívneho myslenia. Takáto akcia je dôkazom toho, že ľudia si tále navzájom veria, veria svojim schopnostiam, vzájomnej spolupráci a tomu, že sa dá ešte meniť veci k lepšiemu. Je veľmi dôležité neprepadať zúfalstvu, mať vo vedomí, že veci tak ako začali, majú len nejaké trvanie, že nie sú definitívne a sústrediť sa aj na drobné činnosti, ktoré môžem vylepšiť, alebo ktoré môžu spríjemniť niekomu inému život. Voľný deň, ktorý dnes mali deti pre štrajk učiteľov, využívali rôzne. Ak rodičia dostali dovolenku, mohli ich vziať na návštevy rôznych atrakcií, kde sa jednodňovým prázdninám prispôsobili a vymysleli program. Niekde však bolo postarané aj o deti, ktorých rodičia voľno nedostali. Mnoho rodičov nevedelo, ako vyplnia deťom dnešný deň. Niektorí dobrovoľníci sa rozhodli, že im s tým pomôžu. V Bratislave v Starom Meste otvorili mimoriadny školský klub, kde dohliadali učiteľky, dobrovoľníčky. V momente som sa rozhodla prísť pomôcť, pretože mi na tom záleží. V čase, keď sme klub navštívili, boli iba 2 deti, preto ich presunuli do inej škôlky, ktorá sa k štrajku nepridala. Podľa starostky pomoc mala zmysel. Aj keď len dve deti, ale pomohli sme dvom rodinám, stálo to za to. Na výstavy do Slovenského technického múzea v Bratislave mohli prísť žiaci a študenti za jedno euro. Dnes máme pre štrajk zatvorenú škôlku, deti sa išli pozerať na vláčiky. Deti to veľmi baví. Najmilší návštevníci sú deti od 5 do 8 rokov, zaujímajúich historické vláčiky, autá. V Košiciach deti potešila detská historická železnica. Pripravila 4 jazdy vláčikom. Prišli sme, lebo máme voľno, už sme tu dlhší čas neboli. Snažili sme sa ponúknuť ľuďom možnosť aktívneho programu a využitia voľného času počas nečakaných prázdnin, ktoré deti dostali. Po voľnom dni sa zajtra deti opäť vrátia do škôl. Ak si absolvent do 4 mesiacov po skončení štúdia nenájde prácu, pôjde naspäť do školy. EK má znížiť vysokú nezamestnanosť mladých. D. Čaplovič má iný recept, zrušenie neperspektívnych štúdijných odborov a podpora tých potrebných. Podľa júlového prieskumu európskeho štatistického úradu bolo v SR bez práce 38 % mladých do 25 rokov. Úradníci z Bruselu chcú tlačiť na nás aj iné štáty, aby absolventom garantovali zamestnanie Navrhované opatrenia by mali zaistiť, aby mladí ľudia do 4 mesiacov od ukončenia školy boli zamestnaní alebo sa vrátili naspäť do školy. Komisia členským štátom na vytvorenie takýchto systémov prispeje sumou 4 mil. eur. Rovnaký návrh, aký pripravuje EK už funguje v Rakúsku. Analytici Podľa prieskumov absolventi či už technických alebo ekonomických zameraní si plánujú rezervovať na nájdenie si prvého zamestnania približne 5 6 mesiacov. Nie každý mladý človek sa chce hneď po skončení štúdia zamestnať. Niektorých láka pár mesiacov si oddýchnuť a získať istý rozhľad. Minister školstva iniciatívu EK víta. Z obrovskej nezamestnanosti mladých Slovákov viní najmä kvalitu výučby a veľký počet odborov. Pýtam sa zriaďovateľov vysokých škol a akademických funkcionárov, či nedozrela aj doba na zmenu študijných programov, odborov, ktoré budú reagovať na trh práce. Tzv. balíček zamestnanosti mládeže predloží EK do konca r. 2012. Vláda už začala pripravovať projekty, ktoré majú priniesť 15 000 pracovných miest pre mladých.